- Domov
- >
- Študij
- >
- Koristne informacije
- >
- Diplomanti in profesorji o FDŠ
- >
- Profesor študentu
Profesor študentu
dr. Matej Avbelj
Prof. dr. Matej Avbelj: »Poskrbite, da boste najboljša leta svojega življenja izkoristili na najboljši možen način, s pravo mero zabave in dela. To je garancija za vašo zdravo prihodnost«.
Dr. Matej Avbelj je redni profesor za evropsko pravo na Fakulteti za državne in evropske študije, kjer hkrati deluje kot vodja raziskovalne skupine in predseduje akademskim forumom. Kot gostujoči izredni profesor predava tudi na Evropski pravni fakulteti, kjer je podpredsednik Centra za mednarodne študije. Njegova bibliografija obsega več kot 400 del, med zadnje se uvršča nedavnoizdana knjiga z naslovom »The European Union under Transnational Law«, izdana pri ugledni založbi Hart Publishing. Za svoje akademsko delo na področju prava je dr. Avbelj prejel več domačihin tujih priznanj, v letih 2012, 2014, 2015, 2016 in 2017 pa je bil uvrščen med 10 najvplivnejših pravnikov v Republiki Sloveniji.
Visoko cenjen profesor na fakultetah članicah Nove univerze je v akademskem letu 2015/16 prejel nagrado za najboljšega predavatelja po izboru študentov na Fakulteti za državne in evropske študije, in še posebej zato, smo ga prosili za nekaj besedo o kolju in izzivih predavatelja. Naj vam služijo kot spodbuda za aktivno sodelovanje ali namig za prijetnejše vezi.
S čim se zadnji dve leti na akademskem področju najbolj intenzivno ukvarjate?
»Jedro mojega akademskega ustvarjanja je posvečeno dvema ARRS projektoma: reforma vladavine prava in demokracije v Sloveniji ter merjenju ideološkosti sodišč. Že od nekdaj pa me na vsakem koraku spremlja ustavna teorija Evropske unije«.
Kakšna je vaša pedagoška filozofija in kakšen je vaš stil učenja?
»Moj cilj je ustvariti kritično razmišljujočega študenta, ki bo znal ločevati pomembno od nepomembnega in produktivno ter učinkovito razreševati pravne probleme. Ne znam predavati excathedra, študenti pa se upirajo sokratski metodi. Torej nekaj vmes«.
Kakšna je vaša ideja, če jo imate, o pedagoškem razvoju v prihodnosti?
»V prihodnosti bo tudi pravnike v veliki meri nadomestila tehnologija. Ostali bodo le še dobri pravniki z občutkom za pravo mero ter podčrtani z integriteto. Tega stroji ne bodo imeli nikdar«.
Kaj je tisto, kar študentje pričakujejo od dobrega profesorja?
»Večina si želi po najkrajši in najlažji poti do čim boljše ocene. Pri meni s takšnimi željami naletijo na zid. Dobri študenti si želijo intelektualno stimulativnega profesorja, ki jim bo predstavljal legitimno in ne vsiljeno avtoriteto«.
Kaj je tisto, s čimer vas študent lahko navduši?
»Navduši me strast po znanju, kritičen odnos do predmeta preučevanja in samostojnost«.
Nad čem pa, ko govorimo o odnosu študenta v predavalnici, niste najbolj navdušeni?
»Nad prestrašenostjo,pasivnostjo, apatičnostjo in pričakovanjem, da si bodo študenti zapisovali po profesorjevem nareku in nato vse skupaj ‘odrecitirali’ na pamet na izpitu«.
Kakšnega vzdušja si želite med predavanji?
»Konstruktivnega, sodelovalnega, spodbujevalnega«.
Kaj je tisto, kar želite posredovati svojim študentom?
»Poskrbite, da boste najboljša leta svojega življenja izkoristili na najboljši možen način, s pravo mero zabave in dela. To je garancija za vašo zdravo prihodnost«.
dr. Liliana Brožič
Izredna profesorica na Fakulteti za državne in evropske študije, dr. Liliana Brožič, je ena tistih, ki se aktivno zavzema za učinkovit prenos praktičnosti v pedagoški proces in se na svojem akademskem področju intenzivno ukvarja z mentoriranjem študentov. Med študenti priljubljena profesorica je zaposlena na Ministrstvu za obrambo Republike Slovenije v oddelku za odnose z javnostmi, kar ji omogoča stalni stik z novimi pojavi v stroki in znanosti. Kar pomeni, da črpa iz svetovne, predvsem pa iz evropske zakladnice informacij ter intenzivno sodeluje s tujimi univerzami in inštituti. S svojim načinom, slogom prenašanja znanja skrbi za osvojitev metodoloških znanj študentov tako, da bodo znali/a obstoječa znanstvena in strokovna gradiva analizirati in ovrednotiti. Ta jim bodo pomagala pri vsakodnevnem soočanju z aktualnimi izzivi časa, ki prihaja in ne tistega, ki je minil.
Profesorici, ki nima slabih izkušenj v času izvajanja pedagoškega dela in vedno gleda pozitivno (posledično je takšno tudi okolje v katerem predava), smo postavili nekaj vprašanj, ki so najbolj popularna med študenti in tistimi, ki bodo to še postali.
Naj vam odgovori služijo kot nasveti ali namigi za lepši študij!
Kakšen je vaš način predavanja oz. prenašanja vsebin med študente?
Dr. Liliana Brožič: Poudarjam logiko pri iskanju rešitev in vzpodbujam lastno razmišljanje.
Kaj je tisto, kar po vašem mnenju in opažanju med predavanji, študentje pričakujejo od dobrega profesorja?
Dr. Liliana Brožič: Poštenost, korektnost, odzivnost in vzpodbudo.
S čim vas lahko študent navduši?
Dr. Liliana Brožič: Delavnost, odzivnost, pripravljenost na spremembe.
Nad čem pa, ko govorimo o odnosu študenta v predavalnici, niste najbolj navdušeni?
Dr. Liliana Brožič: Indiferentnost je tista, ki me najbolj zmoti.
Kaj je tisto, kar želite posredovati svojim študentom?
Dr. Liliana Brožič: Za uspeh je treba veliko delati in zavedati se je treba, da je vsem dosegljiv!
Kakšen bi bil vaš nasvet nekomu, ki se odloča za študij Javne uprave ali Upravnega prava?
Dr. Liliana Brožič: Gre za vsebino, ki pride prav vsakemu pri dnevnem funkcioniranju v državi. Vsak mora vedeti kako država deluje zato, da bi lahko v celoti izkoristil možnosti, ki mu jih država ponuja. Naučimo jih tudi, kako uspešno pripraviti različne akte države in se tudi nanje pritožiti, če je to potrebno.
Kaj so, po vašem mnenju, ključni motivacijski dejavniki za uspešen zaključek fakultete?
Dr. Liliana Brožič: Predavatelji iz prakse z dolgoletnimi izkušnjami na pomembnih funkcijah doma in v tujini so vsekakor ključni faktor, ko gre za uspešen študij. Ti znajo pritegniti študenta k razmišljajnu, postavljanju kritičnih vprašanj in posledično v interaktivno razpravo o aktualnih temah. Študentje se v takih oblikah izvajanja študija počutijo kot aktivni del študijskega procesa, kar je najboljša možna motivacija.Pomembna je tudi želja študentov po spremembah in aktivno sodelovanje v le-teh.
Kaj je, po vašem mnenju, prednost študija na FDŠ?
- Predavatelji z mnogimi osebnimi izkušnjami iz akademskega in stvarnega življenja
- Organizacija študija po meri študenta
- Flaksibilnost fakultete
- Študentje so povečini že zaposleni, izkušeni in s profesorji si izmenjujejo izkušnje, na ta način pa pridobivamo širši vpogled v prakso tudi predavatelji
dr. Gorazd Justinek
Gorazd Justinek je docent za področje mednarodnega poslovanja in docent za področje mednarodnih političnih, ekonomskih in poslovnih odnosov. Je nekdanji diplomat in ustanovni član Sektorja za gospodarsko diplomacijo na Ministrstvu za zunanje zadeve. Vrsto let je bil vodja sektorja za internacionalizacijo na Javni agenciji RS za podjetništvo in tuje investicije ter v času predsedovanja Slovenije EU opravljal delo svetovalca predsednika vlade za področje domačih makroekonomskih ter mednarodnih ekonomskih odnosov. Po vstopu Slovenije v OECD je koordiniral delo predstavnikov Slovenije v delovnih telesih OECD, sodeloval pri pripravi programskega proračuna Republike Slovenije ter makroekonomskih analizah in reformah v javni upravi. Dva mandata je bil tudi direktor nevladne Ustanove – Center za Evropsko prihodnost, ki prvenstveno izvaja mednarodno razvojno pomoč v državah ZB in je tudi nosilka več Horizon 2020 projektov. Je ustanovitelj in odgovorni urednik mednarodne znanstvene revije International Journal of Diplomacy and Economy (London), ter član uredniških odborov številnih drugih mednarodnih znanstvenih revij (Scopus in WoS).
Profesorju smo postavili nekaj vprašanj, ki so najbolj popularna med študenti in učenci, ki bodo to še postali. Naj vam odgovori služijo kot nasveti ali namigi za lepši študij.
Doc. Dr. Justinek: »Najbolj moreča situacija za profesorja je tista, ko so študentje pasivni in so na predavanjih zato, ker pač morajo opraviti izpit«.
Vsak profesor ima svoj način in slog predavanja. Po čem je vaš pedagoški pristop drugačen od ostalih?
Doc. Dr. Justinek: V praktičnosti in preprostosti podajanja vsebin.
Kaj je tisto, kar študentje pričakujejo od dobrega profesorja?
Doc. Dr. Justinek: Veliko znanja in dostopnost.
Kaj je tisto, s čimer vas študent lahko navduši?
Doc. Dr. Justinek: Študent me najbolj navduši s pametnim vprašanjem na katerega nimam odgovora.
Kakšne karakteristike najbolj cenite pri študentu?
Doc. Dr. Justinek: Samostojnost in proaktivnost sta ključni kompetenci študenta.
Nad čem pa, ko govorimo o odnosu študenta v predavalnici, niste najbolj navdušeni?
Doc. Dr. Justinek: Nevljudno do profesorja, pa tudi neodgovorno do dela, je brskanje po socialnih omrežjih med predavanjem. To me zmoti pri študentu.
Kakšno vzdušje želite zgraditi med predavanji?
Doc. Dr. Justinek: Želim si aktivnega sodelovanja in pogovor. Dialog med študentom in profesorjem je pomemben in nič ni strašnega v tem.
Kakšen bi bil vaš nasvet nekomu, ki se odloča za študij Javne uprave ali Upravnega prava na Fakulteti za državne in evropske študije?
Doc. Dr. Justinek: Just do it!
Kaj so, po vašem mnenju, ključni motivacijski dejavniki za uspešen zaključek fakultete?
Doc. Dr. Justinek: Ključna je osebnostna lastnost, da si pri stvareh, ki se jih lotiš, v celoti pri stvari. Da se predaš temu v polni meri.
Doc. Dr. Justinek: »Dober študent bo tisti/a, ki bo razmišljal s svojo glavo«!
Kaj je, po vašem mnenju, prednost študija na FDŠ?
Doc. Dr. Justinek: Prednosti je zelo veliko, vendar mora vsak poizkusiti, da bo zares izkusil vse.