Upravno pravo – posebni del
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
40 | 30 | 130 | 8 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Vpis v 3. letnik.
Vsebina:
Predmet obravnava ravnanje posebna področja in institute upravnega prava, pri čemer obravnava delovanje upravnih institucij in organov z vseh treh temeljnih vidikov delovanja upravnih organov, tako z vidika določitve in pomena pristojnosti, upravnega postopka, kot tudi glede vsebine obravnavanega področja. Posebna pozornost je namenjena določitvi ter izvajanju pristojnosti in pooblastil na področju notranjih zadev, ki se obravnavajo z vidika temeljnih načel ustavnopravnega reda Republike Slovenije, kakor tudi z vidika človekovih pravic in temeljnih svoboščin.
Pri predmetu se obravnava obstoječa abstraktna pravna ureditev in ravnanje organov v konkretnih primerih upravnopravnih zadevah. Na podlagi splošnih spoznanj o ustavnosti in zakonitosti delovanja na obravnavanem področju, se upravnopravne zadeve osvetlijo še z obravnavanjem konkretnih primerov upravnopravnega delovanja upravnih organov in sodnega nadzora nad tem delovanjem. Vsebinsko se obravnavajo vprašanja, ki so vezana na osebni status posameznika, kakor tudi vprašanja, pri katerih gre za javnopravne omejitve posameznikov in njihovih organizacij z vidika zagotavljanja varnosti in varovanja javnega reda.
Cilji in kompetence:
– poznavanje in razumevanje pravnih pojmov, pravnih načel, družbenih procesov ter sposobnost za njihovo analizo, sintezo in predvidevanje rešitev in njihovih posledic
– seznanjenost z raziskovalnimi metodami, postopki in procesi, sposobnost zbiranja in interpretiranja podatkov ter rezultatov raziskav;
– etična refleksija in zavezanost profesionalni etiki v družbenem okolju s spoštovanjem načela nediskriminatornosti in multikulturnosti;
– razvoj kritične in samokritične presoje; – sposobnost fleksibilne uporabe znanja v praksi;
– razumevanje pomena kakovosti in prizadevanje za kakovost strokovnega dela skozi avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost in (samo)evalviranje v strokovnem delu;
– zmožnost za prepoznavanje in izkoriščanje priložnosti, ki se ponujajo v delovnem in družbenem okolju (ki se izkazujejo kot podjetniški duh in aktivno državljanstvo);
– razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti;
– sposobnost timskega dela, tj. pripravljenost na sodelovanje, kooperativnost, upoštevanje mnenj drugih in izpolnjevanje dogovorjene vloge v okviru tima oz. skupine;
– sposobnost razvijanja alternativnih rešitev v procesu strateškega načrtovanja;
– sposobnost zagona strategij oziroma pretvorbe strategij v projekte;
– sposobnost globalnega mreženja na področju socialnih dejavnosti;
– sposobnost za izdelavo projekta, ki lahko kandidira za mednarodna sredstva;
– razumevanje ekonomskih vidikov za delovanje neprofitnega sektorja;
– sposobnost vodenja, koordiniranja in načrtovanja poslovnega procesa v neprofitni organizaciji;
– sposobnost divergentnega mišljenja, kritičnega presojanja, ustvarjalnosti in premagovanja problemov;
– sposobnost upravljanja človeških virov;
– sposobnost urejanja razmerij med delodajalci in delavci;
– sposobnost reševanja zahtevnih problemov posameznikov, ki nastajajo v delovnem okolju pri delu in v procesu zaposlovanja;
– sposobnost interdisciplinarnega povezovanja različnih strokovnjakov;
– sposobnost uporabe in ustreznega navajanja relevantnih domačih in mednarodnih virov, uporabe elektronskih virov in kritične analize relevantne literature.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
– Seznanitev študentov s pojmom in razvojem posebnega dela upravnega prava ter njegovimi temeljnimi inštituti.
– Osvojitev temeljnih vprašanj vsebinskega in postopkovnega upravnega prava – posebni del.
Študent / študentka:
– razvije zanimanje in znanje o upravnem pravu
– razvije kritično razumevanje upravnega prava
– zmožen/na je kritične presoje ter analize in interpretacije dogodkov in usmeritev iz upravnega prava
– posebni del v sodobnem obdobju
– pozna in uporablja osnovne metodološke pristope pri raziskovanju vprašanj upravnega prava
– posebni del
Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- Frontalna oblika poučevanja
- Delo v manjših skupinah oz. v dvojicah
- Samostojno delo študentov
Metode (načini) dela:
- Razlaga Razgovor/ diskusija/debata
- Delo z besedilom
- Proučevanje primera
- Igra vlog
- Druge vrste nastopov študentov
- Reševanje nalog
Načini ocenjevanja:
Pisni izpit.