Ustavna izhodišča javnega prava
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
20 | 430 | 15 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Vpis v 1. Letnik.
Vsebina:
1. Razmejitev javno in zasebno pravo
2. Ideja ustavnega prava: ustava in ustavnost (konstitucionalizem)
- pojem
- razvoj
- filozofija ustavnega prava
- vsebina
3. Temeljna ustavna načela
- načelo demokratičnosti
- načelo pravne države
- jasnost
- določnost o predvidljivost, pravna varnost
- zaupanje v pravo
- prepoved retroaktivnosti
- ustavnost
- zakonitost
- načelo varovanja človekovih pravic
- načelo delitve oblasti
- načelo sorazmernosti
4. Državna ureditev
- zakonodajna veja oblasti
- izvršilna veja oblasti
- sodna veja oblasti
5. Ustavnost onkraj države
- Evropska unija
- Evropsko ustavno pravo
- Mednarodno ustavno pravo
- Transnacionalno pravo
6. Vladanje in upravljanje (government in governance)
Cilji in kompetence:
Predmet pomeni najvišji nivo ukvarjanja ustavnopravno teorijo na področju javnega prava in v tem smislu vodi k samostojnemu teoretičnemu razmišljanju ter je tako nadgradnja temeljnih znanj z nižjih nivojev.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
Predmet zajema znanstvene izsledke o ustavnih izhodiščih javnega prava in upravne teorije zlasti na področju načela delitve oblasti temeljnih načel delovanja javne uprave in v tem smislu vodi k samostojnemu pravno teoretičnemu razmišljanju ter je tako nadgradnja temeljnih znanj z nižjih nivojev. Poseben poudarek je na filozofiji oz. teoriji javnega prava in njegovih ustavnih izhodišč, s posebnim poudarkom na sodobnih trendih in še posebej v zvezi s sodobnimi pristopi delovanja javne uprave kot servisa posameznikom in njihovim organizacijam na eni strani in zaščiti javnih interesov.
Metode poučevanja in učenja:
• Predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija,vprašanja, primeri, reševanje primerov)
• Individualne in/ali skupinske konzultacije (diskusija, dodatna razlaga, obravnava specifičnih vprašanj)
Načini ocenjevanja:
Ustni izpit (rigoroz)