Javna uprava podiplomski | magistrski
O študiju
Zakaj na ta program
- Študentom daje široko pravno znanje, ki omogoča zaposlitev tako doma kot v tujini.
- Predavanja so osredotočena na aktualne družbene teme s področij: prava človekovih pravic, pravne ureditve javne uprave, upravnega procesnega prava, upravnih sistemov…
- Program izvaja odličen akademski zbor, ki ga predstavljajo prvovrstni strokovnjaki iz prakse, kot so bivši predsedniki ustavnega sodišča, uveljavljeni profesorji tako doma kot v tujini, visokošolski učitelji z dolgo profesionalno kariero v drugih ključnih institucijah države in mladi, večinoma v tujini izobraženi visokošolski kadri.
- Fakulteta nudi številne obštudijske dejavnosti: poletne šole, možnost študija v tujini (Erasmus+), gostovanja tujih strokovnjakov, sodelovanje pri raziskovalnem delu fakultete…
- Predavanja se v popoldanskem času izvajajo v Kranju, v primeru zadostnega števila vpisanih študentov pa se skrajšana predavanja izvajajo tudi v Ljubljani in Mariboru, kar je idealno za študente iz cele Slovenije.
- Program predstavlja logično nadgradnjo in razširitev pridobljenih znanj v okviru dodiplomskih programov s področja upravnega prava ali javne uprave ter podlago za nadaljevanje študija na doktorskem študijskem programu Javna uprava 3. stopnje.
Osnovne informacije
Trajanje študija: 2 leti
ECTS: 120
Strokovni naslov: magister/magistrica javne uprave
Okrajšava: mag. jav. upr.
Način študija
Podiplomski magistrski študijski program Javna uprava se izvaja kot redni in kot izredni študij.
Redni način študija je koncesioniran (brezplačen), redno pa lahko študirajo tudi zaposleni ali brezposelni.
Izredni študij se izvaja po istem študijskem programu kot redni študij, študenti izrednega študija imajo enake pravice in obveznosti kot študenti rednega študija. Morebitne posebnosti pri posameznih predmetih glede zmanjšanega števila ur predavanj in vaj so določene z učnim načrtom in z načrtom pedagoškega dela.
Zaposlitev in kariera
Program izobražuje za pridobitev celostnih znanj, potrebnih za poklice, ki jih lahko označimo kot poklice v javni upravi. Študenti naše fakultete zasedajo uradniška delovna mesta v organih državne uprave, v občinski upravi in pri nosilcih javnih pooblastil, prav tako pa tudi pri izvajalcih javnih služb. Prav področje državne in širše javne uprave, ki zaposluje preko 168.000 ljudi, nudi največjo perspektivo in možnosti za zaposlitev.
Fakulteta nudi široko interdisciplinarno znanje tudi vsem, ki se želijo zaposliti v institucijah Evropske unije in zasebnem sektorju, ki potrebuje dobre strokovnjake za tvorno sodelovanje z državnimi in mednarodnimi institucijami.
Pogoji za vpis
Pogoji za vpis v 1. letnik
V 1. letnik magistrskega študijskega programa Javna uprava 2. stopnje se lahko vpiše, kdor je končal:
a) študijski program prve stopnje z ustreznega strokovnega področja (03: Družbene vede, novinarstvo, informacijska znanost ali 04: Poslovne in upravne vede, pravo);
b) študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe sprejet pred 11. junijem 2004 z ustreznega strokovnega področja (03: Družbene vede, novinarstvo, informacijska znanost ali 04: Poslovne in upravne vede, pravo);
študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe, sprejet pred 11. junijem 2004 z ustreznega strokovnega področja (03: Družbene vede, novinarstvo, informacijska znanost ali 04: Poslovne in upravne vede, pravo)
c) študijski program prve stopnje iz drugih strokovnih področij in dosegel najmanj 180 kreditnih točk po ECTS ter opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk po ECTS določi študijska komisija na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane študijske obveznosti kandidati lahko opravijo med študijem na 1. stopnji ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
d) študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe sprejetim sprejet pred 11. junijem 2004 iz drugih strokovnih področij ter opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk po ECTS določi študijska komisija na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane študijske obveznosti kandidati lahko opravijo med študijem na 1. stopnji ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program;
e) študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe, sprejet pred 11. junijem 2004 iz drugih strokovnih področij ter opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk po ECTS določi študijska komisija na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane študijske obveznosti kandidati lahko opravijo med študijem na 1. stopnji ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program.
Pogoje za vpis izpolnjuje tudi, kdor je končal enakovredno izobraževanje v tujini.
Pogoji za vpis neposredno v 2. letnik oziroma vpis po merilih za prehode
Če študent želi prenehati s svojim izobraževanjem v podiplomskem študijskem programu kake druge fakultete ali v drugem programu Fakultete za državne in evropske študije, v katerega se je vpisal, ter nadaljevati z izobraževanjem v podiplomskem študijskem programu Javna uprava 2. stopnje, mu fakulteta prizna vse ali del obveznosti, ki jih je že opravil v prvem oziroma prejšnjem študijskem programu. Pri tem se upošteva realne možnosti za nadaljevanje in zaključek študija, zbrane kreditne točke, prizna znanje, ki ga je študent osvojil v prejšnjem programu, in upošteva mednarodne sporazume.
Prehodi so možni med študijskimi programi:
- ki ob zaključku študija zagotavljajo pridobitev primerljivih kompetenc in
- med katerimi se lahko po kriterijih za priznavanje prizna vsaj polovica obveznosti po Evropskem prenosnem kreditnem sistemu (v nadaljevanju: ECTS) iz prvega študijskega programa, ki se nanašajo na obvezne predmete drugega študijskega programa.
O možnosti prehoda kandidata na magistrski študijski program Javna uprava 2. stopnje odloča Senat fakultete, ki mora ugotoviti ali kandidat izpolnjuje pogoje za prehod. Kandidati morajo izpolnjevati pogoje za vpis v 1. letnik programa, v katerega prehajajo. Pristojni organ za vsakega kandidata posebej določi morebitne diferencialne in druge obveznosti, ki jih mora kandidat opraviti do zaključka študija.
Na podiplomski magistrski program Javna uprava 2. stopnje se lahko preide bodisi z drugega sorodnega magistrskega študijskega programa II. stopnje bodisi s podiplomskega specialističnega programa.
Študentu, ki je končal štiriletni visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program po starem sistemu, se ob vpisu neposredno v 2. letnik magistrskega študija Javna uprava prizna največ 60 kreditnih točk oziroma eno leto podiplomskega študija.
Merila za izbiro ob omejitvi vpisa
Če bo število prijavljenih kandidatov presegalo število razpisanih mest, bo sprejeta omejitev vpisa. Za določanje koncesijskih (s strani države financiranih) mest bo o izboru odločala komisija za študijske zadeve, pri čemer se bo pri izbiri kandidatov upošteval naslednji kriterij:
1. Povprečna ocena na dodiplomskem študiju – 100 %;
Študijska komisija odloča tudi o primerljivosti drugih strokovnih področij, in sicer na podlagi predmetnika, ki ga predloži kandidat.
Predmetnik
od 2019-2020 dalje
1. letnik
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Demokratična in pravna država | 30 | 220 | 10 | |||
Evropsko upravno pravo | 30 | 220 | 10 | |||
Pravna ureditev javne uprave | 30 | 220 | 10 | |||
Upravni sistemi | 30 | 220 | 10 | |||
Upravno procesno pravo | 30 | 220 | 10 | |||
Ustavno in mednarodno pravo človekovih pravic | 30 | 220 | 10 | |||
ECTS skupaj: | 60 |
2. letnik
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Izbirni predmet 1 | 5 | 120 | 5 | |||
Izbirni predmet 2 | 5 | 120 | 5 | |||
Magistrska naloga | 500 | 20 | ||||
Magistrski raziskovalni projekt | 30 | 220 | 10 | |||
Modernizacija javne uprave | 30 | 95 | 5 | |||
Upravno sodno varstvo | 30 | 95 | 5 | |||
Uslužbensko pravo | 30 | 95 | 5 | |||
Ustavnosodno varstvo | 30 | 95 | 5 | |||
ECTS skupaj: | 60 |
Izbirni predmeti
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Akademski forum – univerzitetni seminar | 15 | 110 | 5 | |||
Alternativno reševanje sporov | 5 | 120 | 5 | |||
Davčno procesno pravo | 5 | 120 | 5 | |||
Etika v javnem življenju | 5 | 120 | 5 | |||
Management in ekonomičnost v javnem sektorju | 5 | 120 | 5 | |||
Nacionalno varnostni sistem Republike Slovenije | 5 | 120 | 5 | |||
Postopki prekrškovnih organov | 5 | 120 | 5 |
od 2021-2022 dalje
1. letnik
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Demokratična in pravna država | 30 | 220 | 10 | |||
Evropsko upravno pravo | 30 | 220 | 10 | |||
Izbirni predmet 1 | 10 | 140 | 6 | |||
Pravna ureditev javne uprave | 30 | 170 | 8 | |||
Upravni sistemi | 30 | 170 | 8 | |||
Upravno procesno pravo | 30 | 170 | 8 | |||
Ustavno in mednarodno pravo človekovih pravic | 30 | 220 | 10 | |||
ECTS skupaj: | 60 |
2. letnik
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Izbirni predmet 2 | 10 | 140 | 6 | |||
Izbirni predmet 3 | 10 | 140 | 6 | |||
Magistrska naloga | 0 | 500 | 20 | |||
Magistrski raziskovalni projekt | 30 | 170 | 8 | |||
Modernizacija javne uprave | 30 | 95 | 5 | |||
Upravljanje držav | 30 | 95 | 5 | |||
Uslužbensko pravo | 30 | 95 | 5 | |||
Ustavno sodno varstvo | 30 | 95 | 5 | |||
ECTS skupaj: | 60 |
Izbirni predmeti
Predmet | Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Akademski forum | 10 | 140 | 6 | |||
Alternativno reševanje sporov | 10 | 140 | 6 | |||
Etika v javnem življenju | 10 | 140 | 6 | |||
Javna naročila | 10 | 140 | 6 | |||
Management in ekonomičnost v javnem sektorju | 5 | 145 | 6 | |||
Nacionalni varnostni sistem Republike Slovenije | 10 | 140 | 6 | |||
Postopki prekrškovnih organov | 10 | 140 | 6 |