Magistrski raziskovalni projekt
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
30 | 220 | 10 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Vpis v 2. letnik.
Vsebina:
1. Osnovna in kompleksnejša vprašanja družboslovne teorije in raziskovanja.
2. Vrednote in etika v raziskovalnem procesu.
3. Strokovnost in etičnost uporabljenih metod raziskovanja.
4. Sposobnost uporabe interdisciplinarnega pristopa k predmetu proučevanja.
5. Pomen kritičnosti, kritične distance in analize ter njihova uporabna vrednost za razreševanje problemov.
6. Samokritičnost kot dejavnik družboslovnega proučevanja.
7. Načrt, priprava in izvedba kvantitativne, kvalitativne in primerjalne raziskave.
8. Metode, tehnike in struktura kvalitativnega raziskovanja. Strukturirani intervju, pol(ne)strukturirani intervju, opazovanje z udeležbo in brez udeležbe, analiza vsebine, deskriptivna analiza, primerjalna metoda, delphi metoda itd.
9. Metode, tehnike in struktura kvantitativnega raziskovanja. Različna anketiranja, eksperiment, strukturirani intervju, pol(ne)strukturirani intervju, statistično raziskovanje.
10. Metode in tehnike primerjalnega raziskovanja.
11. Študije primera.
12. Mešani metodološki pristopi.
13. Multimetodsko raziskovanje.
14. Priprava in izvedba javne predstavitve.
15. Priprava in predstavitev rezultatov raziskave v znanstveno-strokovni publikaciji.
Cilji in kompetence:
Cilji:
Ustrezen metodološki pristop je nujni predpogoj za izdelavo magistrskega dela, ki temelji na načelu od splošnega k posebnemu in posamičnemu. Študenti nadgradijo svoja osnovna metodološka znanja in veščine. Uporaba različnih metodoloških orodij, tehnik in pristopov omogoča ustrezno raven razumevanja kompleksnosti družbenih procesov in posledično tudi sposobnost analiziranja le-teh. Uporaba različnih znanj in interdisciplinaren pristop je nekaj, čemur se ni mogoče izogniti, interdisciplinarnost pa zahteva poznavanje osnovnih metod in pristopov na področju pravnih, upravnopravnih, upravnih, politoloških, socioloških, komunikoloških, obramboslovnih, varstvoslovnih in drugih družboslovnih znanosti. Temeljni cilj je torej zmožnost reševanja kompleksnih teoretičnih in empiričnih problemov na metodološko ustrezen in znanstveno sprejemljiv način.
Kompetence:
Študenti pri predmetu spoznajo in nadgradijo družboslovna metodološka orodja. Pridobijo sposobnost pridobivanja, obdelovanja, analiziranja in posredovanja podatkov in informacij. Informacij, ki niso samo obdelani podatki, temveč tudi osnova za znanje, ki temelji na usposobljenosti za interpretacijo. S pomočjo aktivnega sodelovanja in izdelave raziskovalnega projekta bodo pridobili ustrezen strokoven, metodološki in kritičen pogled na sodobne družbene pojave. Sposobnost oblikovanja zahtevnejših raziskovalnih vprašanj in hipotez, izbor raziskovalnih teorij in disciplin. Natančnejše poznavanje različnih metodoloških pristopov, organizacije in izvedbe projekta ter aplikacije v prakso pridobljenih rezultatov. Sposobnost samostojnega raziskovalnega dela na družboslovnem področju ter objave rezultatov v ustrezni znanstveno-strokovni publikaciji.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje.
Metode poučevanja in učenja:
Aktivno sodelovanje na predavanjih ter pri teoretični in praktični pripravi raziskovalnega projekta.
Načini ocenjevanja:
Izdelava in ustni zagovor raziskovalnega projekta.