Etika v javnem življenju
Vrsta predmeta
Študijski program in stopnja
Jezik poučevanja
slovenščina
Predavanja | Seminar | Vaje | Druge oblike študija | Samostojno delo | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
5 | 120 | 5 |
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:
Vpis v tekoči letnik.
Vsebina:
A. Etika – splošno Opredelitev, namen in cilji etike, etika in druge panoge Človek, človekovo dostojanstvo in osnovno etično izkustvo Etična izročila, dimenzije etičnih teorij in poglavitna moralna stališča Človek kot simbolno bitje, kot odgovorno bitje in kot skupnostno bitje Pravičnost, oseba, svoboda, solidarnost in dialog Personalizem, instrumentalizem in nihilizem Vrline oz. kreposti ter etika kot umetnost oziroma smisel življenja Poudarki in problemi moderne in postmoderne etike
B. Etika in javno življenje Moralni dialog in moralna razprava Demokratični in hierarhični družbeni red Problemi in izzivi sodobne slovenske tranzicijske družbe Spremembe v sodobnem načinu življenja in vzpostavitev javnosti Pravičnost in stabilna ureditev države Problemi ekologije, trajnostnega in pravičnega razvoja sveta Etika sodobne medijske družbe Odnos med verskimi skupnostmi in državo, vloga verskih skupnosti Pravo, etika in pravičnost Človekove pravice in dolžnosti (filozofske perspektive) Uresničevanje pravičnosti, subsidiarnost in vrednote prava, suverenost.
Cilji in kompetence:
Cilj predmeta je seznaniti študente s temeljnimi pojmi in stališči v etiki ter to splošno razpravo povezati z odprtimi vprašanji in predpostavkami etike v javnem življenju. Etika je predstavljena kot podlaga osebnemu in družbenemu delovanju, zato se predmet povezuje z mnogimi drugimi pravnimi predmeti. Posebej izpostavlja etične probleme slovenske tranzicijske družbe ter obravnava etična izročila in vprašanja kot izhodišče modernih ustavnopravnih in demokratičnih podlag, človekovih pravic in odgovornosti človeka in človeštva.
Splošne kompetence :
- sposobnost razumevanja temeljnih institutov javne uprave na ravni magistrskega strokovnega študija,
- poznavanje in razumevanje pravnih pojmov, pravnih pravil, pravnih načel s področja javnega prava,
- sposobnost in razvoj kritičnega mišljenja pri obravnavi temeljnih vprašanj, procesov in problemov,
- sposobnost poznavanja in izvirnega reševanja konkretnih sodnih, pravnih in drugih družbenih problemov,
- sposobnost prehoda od opisnega načina učenja do analitičnega učenja s poudarkom na samokritičnem mišljenju,
- sposobnost izboljšanja izbire in uporabe raziskovalnih metod glede na specifični problem,
- razumevanje nujnosti nevtralnega svetovnonazorskega pristopa pri reševanju problemov v javni upravi,
- izboljšanje učinkovitosti in nediskriminatornosti uporabe pridobljenega znanja,
- izboljšanje sposobnosti odločanja o temeljnih dilemah slovenske družbe v konkretnih primerih,
- vključevanje pridobljenega znanja v delovni proces in reševanje delovnih nalog,
- sposobnost iskanja utemeljenih alternativnih rešitev in njihovo uporabo pri konkretnih problemih,
- sposobnost pridobljenega znanja in veščin v prostovoljno delo,
- sposobnost interdisciplinarnega učenja in uporabe znanj iz različnih strokovnih področij,
- sposobnost predanega samostojnega dela in njegove samorefleksije,
- sposobnost skupinskega dela in odločanje ter mreženja na strokovnem področju,
- sposobnost iskanja rešitev in njihove uporabe v praksi,
- izboljšanje in razvoj govorniških sposobnosti v akademskem svetu in v praksi,
- razvoj sposobnosti pisanja strokovnih prispevkov na visoki strokovni ravni,
- sposobnost pravilnega citiranja v besedilu in na njegovem koncu.
Predvideni študijski rezultati:
Znanje in razumevanje:
Pomen etike in etičnosti za posameznika in za družbo Poglavitnih tokov in smeri tradicije etične misli Poglavitnih etičnih pojmov in stališč ter ključnih avtorjev Razumevanje razsežnosti odnosa med pravom in etiko Razumevanje raznolikih problemov ter odprtih vprašanj etike v javnem življenju z več zornih kotov Poglobljeno razumevanje pomena etike v družbi oz. pomena etičnosti za zdravo družbo Razvita sposobnost (pojmovno artikulirane) presoje zapletenih moralnih vprašanjih Razširitev in poglobitev vednosti o pomembnih etičnih temah in s tem tudi zmožnost za dialog med posamezniki ali družbenimi skupinami;
Študent osvoji sposobnosti argumentiranja, kritičnega mišljenja v kontekstu in okvirih javnega življenja/javne razprave, prepoznavanja smisla in vrednot, kritičnega obravnavanja moralnih konfliktov in moralnih dilem.
Metode poučevanja in učenja:
Predmet se izvaja v obliki predavanj. V dialogu med predavateljem in študenti se uveljavlja sodelovanje študentov in pospešuje osvojitev znanja. Spodbujanje kritičnih vprašanj študenta usmerja k lastnemu razmisleku in presoji.
V predavanja in seminarsko delo se vseskozi vključujejo izhodišča ter problemi, ki so vezani na pomembne (etične) razprave v javnem življenju, s posebnim ozirom na slovenski prostor.
Načini ocenjevanja:
seminarsko delo – 50 %
ustni izpit – 50 %